fredag 24. september 2010

Libelle

Forrige søndag inviterte NOF Østfold på båttur i Ytre Hvaler nasjonalpark. Det ble ikke så mye fugl å se for meg, jeg gikk til og med glipp av høydepunktene. Som landkrabbe hadde jeg tidvis nok med å sette fiskebein, eller var det sjøbein. Se forøvrig Kai Edvards reiseskildring, jeg behøver ikke gjenta den. Derimot var dagen enda ung da vi gikk iland igjen på Skjærhalden. Jeg rakk en tur til Ørekroken og til Huserstøet på Asmaløy. Det var der jeg fanget denne libellen. Forøvrig er høsten med vindstille en befrielse. I hele sommer har det blåst noe uforskammet og en del av mine planlagte motiv har gått dukken av den grunn. Men, heldigvis holder libellene seg flyvende et stykke utover høsten.

4 kommentarer:

Espen Viker sa...

Hei Stein!
Dette synes jeg du kan være fornøyd med!
Fint fanget i lufta, og skarpheten ligger på riktig plass. Synes ringene hever bildet mye og bidrar med liv og interessante mønstre. Ellers fine fargetoner og behagelig lys. Likte dette godt rett og slett.

Ble mye positivt dette... Får stramme inn lenger utpå høsten!

Kai Edvard - naturligvis! sa...

Hei Stein
Her har du virkelig truffet med alt,libellen og ringene gjør bildet veldig spesielt.Gratulerer!!!!!

Stein Kristian Martinsen sa...

Hei, takk for kommentarer.
Hyggelig dere likte øyenstikkeren.

Håvard Flaatten sa...

Utrolig flott fanget. Flotte flares :)

Legg inn en kommentar