torsdag 29. juli 2010

Om å gå på vannet og ha babord lanterne på styrbord side!

Jesus gikk jo på vannet. Og det er ikke så merkelig. Det er bare å forholde seg til vannets overflatehinne slik disse insektene gjør.
Det jeg finner mer merkelig er hvorfor den minste av disse har babord lanterne på styrbord side.
(klikk på bildet for større versjon)
Som ofte med fotografering av nære ting, dukker det detaljer opp på skjermen hjemme som overrasker. Jeg har aldri lagt merke til før at disse insektene har røde lysene punkter på kroppen.

4 kommentarer:

Lord Espen A. Skjøld sa...

Det er jo utrolig spennende mer næropptak, og det dukker ofte opp "noe" man ikke har sett :) Jeg har IKKE peiling på hva lanternen er/skyldes, men jeg liker bildet ditt. Ville muligens ha sørget for like mye luft på hver side av insektene (men det KAN være at det gjør det litt for statisk).

Nice!

Espen Viker sa...

Synes utsntittet ditt passer motivet bra. Det er muligens ganske spesielt utsnitt til nærfoto men det funker.
Den røde prikken gir liv og litt ekstra i bildet.

Artig å se hvordan teknikken holder dem flytende. Helt ut i spagat og lavt tyngdepunkt. Fordeler vekta på størst mulig flate. Godt mulig Jesus brukte samme teknikk? Det er nok litt uklart, men jeg vil tro han gjorde mer enn bare å sprike med tærne og håpe på det beste. Ryktet hans bærer vel et visst preg av at det var mer enn bare overflatespenninga som holdt han tørr på beina...

Tommy sa...

Her var det masse bra fotografering samlet i en blog. Du har herved fått en ny fan og føger som lar seg inspirere og motivere til selv å gå ut og forsøke å ta bedre bilder

Stein Kristian Martinsen sa...

Hei Tommy!
Tusen takk for rosende ord. Har sjekket bloggen din og ser at du er en dyktig og kreativ fotograf med ambisjoner. Lykke til med videre utdannelse, jeg følger med!

Stein

Legg inn en kommentar