onsdag 4. august 2010

Ålesund - pub, frelse og kunst

Ja, det er vel hva Ålesund har å by på. Bortsett fra shopping, sjøfart og fiske. Og det er vel ikke så dårlig? Var en tur innom Ålesund på forsommren, etter mitt Rundebesøk. Jeg har en haug av bilder som viser Ålesund, slik alle andre har sett og fotografert Ålesund. Pene bilder, og med litt kreative utsnitt kunne de blitt noe å vist fram. Men, jeg lar de ligge for denne gang.

Har valgt et par bilder som passer med overskriften.


"Pub eller frelse", alle sjømenns umulige valg. Enten de faktisk reiser til sjøs, til lands eller bare i sin egen tid. Pub'en er jo enkel å velge her og nå, frelse kan vente!



På vei opp til byparken møtte jeg på disse to. Har lært av noen kreative karer fra Siggerud at man av og til må skyte fra hofta, og det ble et par diskret skudd. Jeg vil ikke påsto jeg fulgte etter dem, det ville jo vært upassende. Men, litt seinere sto jeg inne i Ålesund kunstforenings praktfulle bygg vis a vis byparken. Der ble jeg ønsket velkommen av en glad hund som med fremdeles våte poter sørget for at min lyse sommerbukse var klar for vask. Selv om jeg da sto inne i utstillingslokalet en dag før det egentlig åpnet, fikk jeg lov å ta en titt.
Ålesund kunstforening
Utstillingen er fortsatt åpen, absolutt verdt et besøk. Og verdt et besøk er dette senteret selv etter den 15. august.

4 kommentarer:

Espen Viker sa...

Synes dama med hunden var tøft. Masse linjer som både leder blikket og forvirrer på samme tid. Og så er det jo kunst. Det er alltid fint å få dokumentert! :-)

Håvard Flaatten sa...

Flotte komposisjoner, og format. Begge er gode, men V2 falt svært i smak.
Flott :)
mvh
Håvard

Stein Kristian Martinsen sa...

Takker så mye for besøk og kommentarer.

Stein

Ana Carla Vannucchi sa...

Helo, dear Stein! it's been a long time .... tks .... that worried composer on the red chair is my husband .. i do know how nervous all of them get .... this woman "climbing" the street is so, so good! not having much time to be here .... but when it's posible, i do relax ...
[ ]"s

Legg inn en kommentar