søndag 7. februar 2010

Hvalens øye


Hvaler, øyriket utenfor Fredrikstad i Østfold, er navngitt av havets enorme pattedyr. Ved hjelp av isens tusenårige formgiving, har holmer og skjær en fasong som minner om hvalens kropp. Da virker det naturlig å ha dette i tankene, når jeg er ute med kameraet.
Jeg har et abisiøst prosjekt på gang, hvor jeg vil beskrive disse øyene. Hva har de å by på av natur, landskap og detaljer, planter og dyr, opplevelser og turmuligheter. Dette prosjektet skal hjelpe landkrabber å oppdage Hvaler. Smakebiter vil bli presentert utover.
Denne lille kulpen må være hvalens øye, hvalen viser seg å være rød rundt øya og den har bustete øyenbryn.

7 kommentarer:

Stig Børre Elvegård sa...

Lekkert! Skikkelig morskt blikk på denne hvalen. Toner, linjer og struktur sitter som et skudd. Godt observert og utført.

Håvard Flaatten sa...

Spennende. Godt sett. Dette likte jeg
mvh
Håvard

Unknown sa...

Meget bra observert og fanget.

Stein Kristian Martinsen sa...

Tusen takk for tilbakemeldinger.
Hyggelig dere likte bildet. Jeg setter stor pris på at dere stikker innom og tar en titt.

Stein

Anonym sa...

Føyer meg inn i rekken av gratulanter! Dette likte jeg, godt observert. Alt faller på plass :)

Espen S

Espen Viker sa...

Liker dette bildet. Som de andre har nevnt, er det fine toner og linjer.
Mener å huske at jeg har sett det før?

Stein Kristian Martinsen sa...

Espen, du har nok sett en variant av dette bildet. Men jeg har jobbet en del med det og har bl a et tettere utsnitt.

Legg inn en kommentar